Dieta Dukana

Dieta dukana - na czym polega

Dieta Dukana to swoista kuracja odchudzająca polegająca na spożywaniu jak największej ilości białka. Jej twórcą, jak sama nazwa wskazuje, jest Pierre Dukan francuski lekarz i dietetyk, który opracował ją opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu oraz badaniach klinicznych.

Dieta Dukana – na czym polega?

Zwolennicy tej diety przekonują, że zapewnia bardzo szybkie efekty i pozwala uniknąć nieprzyjemnego efektu jo-jo. Główną zasadą tej kuracji jest dostarczanie do organizmu jak największej ilości produktów białkowych i ograniczenie artykułów bogatych w węglowodany oraz tłuszcze. Dieta umożliwia spożywanie posiłków w liczbie dostosowanej do indywidualnych potrzeb każdego człowieka, przy czym ważne jest wcześniejsze ustalenie pór, w jakich będziemy spożywali posiłki i ścisłe ich przestrzeganie. Ponadto, bardzo istotne jest dostarczanie do organizmu dużej ilości płynów (co najmniej trzy litry dziennie), najlepsza będzie oczywiście woda mineralna.

Cztery fazy diety Dukana

Na pytanie, jak dokładnie wygląda dieta Dukana, odpowiedź jest dosyć prosta. Otóż kuracja podzielona jest na cztery części. Pierwsza z nich, którą potocznie nazywa się „fazą uderzeniową” opiera się na spożywaniu jedynie produktów białkowych, które nie posiadają nadmiernej ilości tłuszczu. Na tym etapie warto pić jak najwięcej wody i innych płynów, oczywiście bez dodatku cukru, tak, by oczyścić organizm.
Druga faza nazywana często „fazą równowagi” wymaga w dalszym ciągu jedzenia produktów zawierających białko, ale już uzupełniając je w warzywa. Następny etap to „faza utrwalenia”, która za priorytet stawia przede wszystkim utrzymanie wagi, która została uzyskana dzięki odchudzaniu oraz skuteczne uniknięcie efektu jo-jo. Dosyć łatwo można określić, jak długo będzie trwała wspomniana faza. Przyjmując bowiem, że straciliśmy na wadze kilogram, to jej czas będzie trwał dziesięć dni, odpowiednio, jeśli zgubiliśmy dwa kilogramy, etap potrwa dwadzieścia dni itd. Ostatnia faza nazywana jest „białkowymi czwartkami”. Chodzi tutaj o wybranie jednego dnia tygodnia, w którym spożywać będziemy wyłącznie produkty białkowe. W celu utrzymania osiągniętej sylwetki „białkowych czwartków” powinniśmy przestrzegać ich do końca życia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *