Odchudzanie bez efektu jo-jo

Odchudzanie bez efektu jo-jo

Dieta była skuteczna (tak przynajmniej się wydawało). Waga bardzo szybko pokazała w miarę zadowalający wynik. Tygodnie, a nawet miesiące głodówki, opłacały się. Cieszymy się z tego, co osiągnęłyśmy, kończymy z dietą (bo niby po co ciągnąć tę męczarnię, skoro mamy, co chciałyśmy), a tutaj po kilku tygodniach zaczynamy przybierać na masie. Oznacza to, że dopadł nas efekt jo-jo. Co zatem zrobić, by dieta była skuteczna, a efekt jo-jo stał się tylko nieprzyjemnym wspomnieniem?

Zbilansowana dieta to podstawa

Należy przede wszystkim dietę odpowiednio zbilansować. Istotne będzie dostarczanie do organizmu produktów bogatych w błonnik. W tym przypadku to on będzie odpowiedzialny za szybkie poczucie sytości oraz właściwą przemianę materii. Wskazane zatem jest spożywanie owoców, jarzyn, makaronu, ryżu. Ważne jest, by spożywane przez nas produkty były różnorodne, umożliwi to lepsze trawienie. Niezwykle istotne znaczenie ma regularne jedzenie. Jeśli zatem chcesz schudnąć bez efektu jo-jo, jedz kierując się zasadą „mniej a częściej” – najlepszym rozwiązaniem będzie 4-5 posiłków dziennie, tak, by nigdy nie odczuwać silnego głodu, który później prowadzi do pochłaniania bardzo dużych porcji jedzenia.
Płyny
Równie istotne jest także dostarczanie organizmowi dużej ilości różnorodnych płynów. Picie niesłodzonych napojów takich jak woda mineralna, herbata, napary ziołowe, soki owocowe dobrze wpłynie na procesy metaboliczne oraz sprawi, że nawet po niewielkim posiłku uzyskamy efekt sytości.

Cukier? Nie, dziękuję

Istotne będzie również unikanie cukrów, szczególnie w postaci słodyczy. Nie chodzi tutaj oczywiście o to, żeby zupełnie z nich zrezygnować, ale o to, by ich nie pochłaniać „kilogramami”. Równie istotna jest aktywność fizyczna, która jest podstawą każdej diety. Ruch zawsze jest zdrowy, bez względu na to, czy chcemy schudnąć, czy też nie. Jeśli jednak zależy nam, by spożywane przez nas jedzenie „zamieniało się” w mięśnie, a nie w tkankę tłuszczową, to zacznijmy uprawiać sport. Może to być fitness, zwykły bieg lub nawet marsz – wszystko zależy od naszych indywidualnych predyspozycji i chęci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *